formularz rękojmi ( reklamacji)

FORMULARZ REKLAMACJI

 

Miejscowość, data

Imię i nazwisko konsumenta:

Adres konsumenta:

 

Nazwa Sprzedawcy, sprzedającego za pomocą serwisu haloart.pl:

 

Nr produktu:

Nazwa produktu:

Nr zamówienia:

Data nabycia rzeczy:

Data dostarczenia rzeczy:

Data wykrycia wady:

Rodzaj wady: fizyczna/prawna*

Czy jest to pierwsze oświadczenie odnośnie tej rzeczy: tak/nie*

 

Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu……….........................[nazwa towaru]  jest niezgodny z umową.

Niezgodność z umową polega na ……................................Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu…….......................W mojej ocenie brak zgodności z umową jest istotny, gdyż …………..........................

 

W związku z tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43e):

- żądam obniżenia ceny towaru o kwotę ……........................... (słownie: .............................) zł.
Proszę o zwrot podanej kwoty na konto …….................. / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar*

- odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ……….................. / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar*

 

....................................

Podpis konsumenta

 

* Niepotrzebne skreślić

Załącznik: dowód zakupu (opcjonalnie)

 

 

INFORMACJE DOTYCZĄCE OŚWIADCZENIA O SKORZYSTANIU Z RĘKOJMI PRZEZ KONSUMENTA

Sprzedawca ponosi wobec Państwa odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne.

Macie Państwo po wykryciu wady prawo:

- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest nieistotna;
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
- żądać usunięcia wady.

 

 

W ciągu 14 dni Sprzedawca ustosunkuje się do Państwa oświadczenia lub żądania. Jesteście Państwo zobowiązani dostarczyć rzecz wadliwą na  koszt  Sprzedawcy. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca.  Odpowiada on z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania Państwu rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana roku od momentu jej wydania. Państwa uprawnienie jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie upływa wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania Wam rzeczy.

Odpowiedzialność za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie biegnie od momentu stwierdzenia wady, a okresy przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.

Zagadnienie rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z Kodeksem cywilnym i stronami UOKiK i organizacji konsumenckich opisujących dokładnie i obrazowa Państwa uprawnienia. Nasz sklep działa w zgodzie z prawem i szanuje prawa konsumentów, więc informacje prawne, które tam znajdziecie będą również miały zastosowanie w zakresie umów z nami.